Vacacture coördinator vrijwilligers financiële dienstverlening (20 uur)

Voor het team vrijwilligers financiële dienstverlening zijn wij op zoek naar een coördinator die onze vrijwilligers ondersteunt, motiveert en verder helpt groeien.  

Samen het verschil

Samen het verschil is al jarenlang het motto van Buurtplein B.V. en dat is niet voor niets. Met ruim 145  medewerkers en 75 vrijwilligers ondersteunen en verwijzen wij inwoners en verzorgen wij de toegang tot maatwerkvoorzieningen Jeugd en Wmo voor de gemeente Doetinchem. We vinden het belangrijk dat de inwoners van gemeente Doetinchem zelf grip houden op hun leven, dat ze terecht kunnen bij professionele zorgverleners met verstand van zaken, maar vooral ook van ménsen. Om samen op zoek te gaan naar een oplossing waar iemand zich prettig bij voelt, die de zelfredzaamheid vergroot en waarbij iemand zelf keuzes kan blijven maken. Wij doen dat door inwoners in eerste instantie op weg te helpen bij vragen over gezondheid & zorg, gezin, geldzaken of buurt. En als dat niet zelfstandig lukt, dan zorgen we ervoor dat het samen wél lukt.

Wat ga je doen?

Als coördinator stuur je ongeveer 35 vrijwilligers aan die actief zijn in het Formulierencafé en/of worden ingezet als vrijwilliger in de  thuisadministratie voor financiële ondersteuning van inwoners:

  • coacht en ondersteunt vrijwilligers in hun dagelijkse werk;
  • organiseert en verzorgt trainingen en bijeenkomsten;
  • werft en selecteert – indien nodig – nieuwe vrijwilligers;
  • ontwikkelt en initieert collectieve activiteiten voor inwoners op het gebied van financiële zelfredzaamheid, waarbij je samenwerkt met de medewerkers sociaal raadsliedenwerk;
  • werkt nauw samen met collega’s van Buurtplein en netwerkpartners en zorgt voor goede afstemming en samenwerking;
  • zorgt voor continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening;
  • kent de sociale kaart van de gemeente Doetinchem en benut deze actief bij het ondersteunen van inwoners en vrijwilligers.

Wie ben jij?

Je bent een organisator en verbinder. Iemand die makkelijk contact maakt, overzicht houdt en vrijwilligers weet te motiveren, stimuleren en begeleiden. Je krijgt energie van het opzetten en verbeteren van processen en activiteiten en je schakelt moeiteloos tussen vrijwilligers, collega’s en samenwerkingspartners. Verder:

  • beschik je over hbo werk- en denkniveau;
  • heb je aantoonbare ervaring met het organiseren, begeleiden en coachen van groepen mensen (liefst vrijwilligers);
  • ben je communicatief sterk, proactief en zorgvuldig;
  • heb je affiniteit met het sociale, financiële en juridische werkveld;
  • ben je in staat om zelfstandig te werken én samen te ontwikkelen;
  • kun je een netwerk opbouwen en onderhouden;
  • heb je kennis van of leer je snel de sociale kaart van de gemeente Doetinchem;
  • ben je flexibel inzetbaar: bijeenkomsten kunnen soms in de avond plaatsvinden;
  • ben je drie tot vier dagen per week beschikbaar om de 20 uur goed te spreiden.

Zo zorgen wij dat je met plezier voor Buurtplein werkt 

Wat wij willen, is dat jij trots bent dat je onderdeel uitmaakt van Buurtplein, dat het prettig is om met een club mensen samen het verschil te kunnen maken. Dat je wordt gewaardeerd om jouw bijdrage, je wordt uitgedaagd en dat ook nog eens met veel plezier doet. Daarbij hebben we de Buurtplein Academie, ons leer- en ontwikkelingsplatform, zodat je jezelf continu kunt blijven ontwikkelen. 

Uiteraard zijn de arbeidsvoorwaarden ook niet onbelangrijk. Deze zijn conform de cao Sociaal Werk. Het bruto maandsalaris bedraagt minimaal 3.319,- en maximaal € 5.040,- op basis van 36 uur per week. Daarnaast krijg je minimaal 17,16% en 26 uur bovenwettelijk verlof bij een voltijdsdienstverband aan Individueel Keuzebudget (IKB). Hierin zit o.a. 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering. Ook reserveren wij per maand 1,5% van je salaris aan loopbaanbudget, dat je aan je persoonlijke inzetbaarheid kunt besteden. Tenslotte stellen we een laptop en mobiele telefoon beschikbaar. In eerste instantie krijg je een jaarcontract, maar als het van beide kanten goed bevalt bieden wij jou een vast contract aan.

Enthousiast geworden?

Stuur je korte motivatiebrief en cv uiterlijk 21 augustus 2025 naar de afdeling HRM via sollicitaties@buurtplein.nl, o.v.v. ‘Coördinator Vrijwilligers Financiële Dienstverlening’.

Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Petra van het Erve (gebiedsmanager) via telefoonnummer 06-43410414. 

De gesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag 26 augustus 2025.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.