Buurtplein wil de inwoners van de gemeente Doetinchem zo goed mogelijk helpen. Wij horen graag wat jouw ervaringen met Buurtplein of met de medewerkers van Buurtplein zijn. Ben je goed geholpen? Wil je een compliment geven? Heb je een op- of aanmerking of misschien een tip voor ons? Laat het ons weten. 

Als we van jou horen waar je tevreden of juist niet zo tevreden over bent, kunnen we jou en de andere inwoners van de gemeente Doetinchem in de toekomst zo goed mogelijk helpen. Je kunt je reactie, tip of compliment bespreken met een medewerker van Buurtplein. Ook kun je ons reactieformulier invullen. Als je dit formulier naar ons opstuurt of bij ons afgeeft zorgen wij ervoor dat het op de juiste plek terechtkomt.  

Ik wil graag een reactie, tip of compliment geven via het reactieformulier 

Wil je (een medewerker van) Buurtplein graag een reactie, tip of compliment geven? Vul dan ons online reactieformulier(externe link) in. Heb je geen computer, of vind je het niet fijn om een online formulier in te vullen? Onderaan deze pagina kun je het reactieformulier ook downloaden, uitprinten, invullen en naar ons opsturen. Ons adres staat onderaan het formulier.  

Heb je geen printer? Bel dan naar de kwaliteitsmedewerker van Buurtplein via het algemene telefoonnummer (0314) 34 19 19. De kwaliteitsmedewerker stuurt dan het reactieformulier en een retourenvelop naar je op.  Stuur het reactieformulier in de retourenvelop naar ons hoofdkantoor. Heb je hulp nodig bij het invullen van het formulier? Neem dan contact op met Formulieren Café. We helpen je graag.  

Als we je formulier hebben ontvangen krijg je een ontvangstbevestiging van ons. De kwaliteitsmedewerker zorgt ervoor dat het formulier op de juiste plek terechtkomt.  

Ik ben niet tevreden en heb een klacht 

Ben je niet tevreden over (een medewerker van) Buurtplein en wil je een klacht indienen? Ook dat horen we graag. Helaas is het zo dat waar er gewerkt wordt, er ook fouten worden gemaakt. Van die fouten willen wij graag leren. Voor klachten hebben wij een klachtenprocedure (een stappenplan wat we volgen). Het doel van de klachtenprocedure is een oplossing vinden waar jij en Buurtplein allebei blij mee zijn. Als het nodig is brengen we verbeteringen aan in onze organisatie. We vertellen je graag hoe de klachtenprocedure werkt. 

Zo werkt onze klachtenprocedure 

Heb je een klacht? We hebben het liefst dat je dit bespreekt met de medewerker van Buurtplein waar de klacht over gaat. Dit gesprek hoef je niet alleen te voeren. Als je het fijn vindt of als jij en de medewerker van Buurtplein er samen niet uitkomen, gaat de teamleider van de medewerker samen met jullie in gesprek. Laat de medewerker van Buurtplein weten dat je graag met hem/haar in gesprek gaat met zijn/haar teamleider erbij. 

Ga je liever niet in gesprek met de medewerker zelf? Dan mag je ook bellen met de klachtencoördinator via het algemene telefoonnummer van Buurtplein: (0314) 34 19 19. 

Je kunt ook het klachtenformulier(externe link) invullen.  

We willen graag snel met je in gesprek gaan over je klacht en samen een oplossing bedenken. 

Ik wil graag het klachtenformulier invullen  

Wil je een klacht indienen via ons klachtenformulier? Vul dan ons online klachtenformulier(externe link) in. Heb je geen computer, of vind je het niet fijn om een online formulier in te vullen? Onderaan deze pagina kun je het klachtenformulier ook downloaden, uitprinten, invullen en naar ons opsturen. Ons adres staat onderaan het formulier.  

Heb je geen printer? Bel dan naar de kwaliteitsmedewerker van Buurtplein via het algemene telefoonnummer (0314) 34 19 19. De kwaliteitsmedewerker stuurt dan het klachtenformulier en een retourenvelop naar je op. Stuur het reactieformulier in de retourenvelop naar ons hoofdkantoor. Heb je hulp nodig bij het invullen van het formulier? Neem dan contact op met Formulieren Café. We helpen je graag.  

Als we je formulier hebben ontvangen krijg je binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging van ons. In deze brief of e-mail (de ontvangstbevestiging) leggen we uit hoe de klachtenprocedure verder gaat. De teamleider die jouw klacht behandelt heeft inzage in jouw dossier.  

Zo wordt jouw klacht behandelt  

Als er een klacht binnenkomt bij Buurtplein nemen we dat erg serieus. Iedere klacht die bij ons  binnenkomt moet binnen 3 weken na binnenkomst in behandeling zijn genomen. Je hoeft dus nooit lang te wachten op een reactie van ons. De teamleider die jouw klacht behandelt neemt contact met je op om te praten over je klacht. De teamleider wil graag meer weten over de klacht. Waarom heb je de klacht ingediend, heb je er geprobeerd om er eerst zelf uit te komen met de medewerker waar de klacht over gaat? Etc.  

De teamleider neemt ook contact op met de medewerker waar de klacht over gaat om zijn of haar kant van het verhaal te horen. Soms is de klacht daarna afgehandeld, maar het ook zijn dat er een vervolgtraject komt. Je krijgt een brief of een e-mail van ons waar in staat of en hoe je klacht is afgehandeld. Is er geen oplossing gevonden? Dan staat er in de brief of e-mail wat het vervolgtraject is (hoe het nu verder gaat).  

Ik ben niet tevreden met de afhandeling van mijn klacht en wil graag in gesprek met de directie van Buurtplein 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dat is erg vervelend. Nadat je een brief of e-mail van ons hebt ontvangen waar in staat hoe jouw klacht is afgehandeld, heb je 2 weken de tijd om hier op te reageren. Stuur een brief of e-mail naar Buurtplein waar je goed in uitlegt waarom je niet tevreden bent met de voorgestelde oplossing of afhandeling van jouw klacht. De directeur van Buurtplein neemt jouw reactie in behandeling.  

Als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht nemen we dat erg serieus. Als jouw brief of e-mail binnenkomt neemt de directeur van Buurtplein binnen 3 weken contact met je op om met je te praten over de afhandeling van je klacht. De directeur wil weten waarom je niet tevreden bent, wat wij beter kunnen doen en nog meer. De directeur neemt ook contact op met de medewerker waar de klacht over gaat om zijn of haar kant van het verhaal te horen. Binnen 3 weken krijg je een brief of een e-mail van ons waar in staat of en hoe je klacht is afgehandeld. 

Ik ben niet tevreden met de afhandeling van mijn klacht door Buurtplein. Wat kan ik doen?  

Buurtplein is aangesloten bij de gemeentelijke Ombudsman. Is je klacht behandeld door een teamleider en door onze directeur, maar ben je nog steeds niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dat vinden we erg vervelend. In dat geval kun je je klacht bespreken met de gemeentelijke Ombudsman. Wil je weten wie de mensen achter de gemeentelijke Ombudsman zijn en hoe een klachtenprocedure bij de gemeentelijke Ombudsman werkt? Neem dan een kijkje op de website www.ombudsmandoetinchem.nl(externe link)

Bij Buurtplein nemen we elke klacht die bij ons binnenkomt erg serieus. Als er een klacht bij ons binnenkomt kijken we altijd wat we kunnen doen om onze organisatie te verbeteren. Zo kunnen we alle inwoners van de gemeente Doetinchem zo goed mogelijk helpen. Heb je vragen of wil je meer informatie? Dan kun je contact opnemen met de kwaliteitsmedewerker en klachtencoördinator Marlies Huijs via ons algemene telefoonnummer: (0314) 34 19 19.